مسیرهای سفر به قشم
نوشته شده توسط : hsi

 

مسافران برای رفتن به قشم با ماشین شخصی از دو مسیر یزد، سیرجان (کویری)، اصفهان و شیراز (مسیری دیدنی و لذت‌بخش) می‌توانند به جزیره سفر کنند. بعد از ورود به شهر بندرعباس از مسیرهای گفته‌شده می‌توانید به جزیره قشم بروید.

 

اگر قصد دارید ماشین شخصی‌تان را با خود به جزیره قشم ببرید، باید طی مسیر ۳۰ دقیقه‌ای از بندرعباس به‌سمت بندر پل حرکت کنید. بعد از آن که به بندر پل وارد شدید، برای حمل خودرو می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای معین از بندرپل با لندینگ کرافت (شناورهای خودروبر) به مدت زمان یک ساعته در دریای زیبای خلیج فارس به قشم بروید. پس از پرداخت هزینه رفت‌وبرگشت، برگه‌ای دریافت کرده که لازم است تا پایان برگشت به بندر پل نزد خود نگه دارید.

 

 

لندینگ کرافت‌ها به‌صورت شبانه‌روز بین دو بندر پل و لافت فعالیت می‌کنند؛ ولی بهتر است پیش از حرکت، از وضعیت آب‌وهوایی مطمئن شده تا در بندر دچار مشکل رفت‌وآمد نشوید. هزینه حمل ماشین به جزیره قشم، باتوجه به زمان مراجعه به بندر متفاوت است؛ هنگامی که تعداد متقاضی‌ها به بندر بالا می‌رود، هزینه حمل افزایش پیدا می‌کند.

 

اما اگر قصد بردن ماشین شخصی‌تان را به جزیره قشم ندارید، در پارکینگ‌های معتبر و رسمی بندرعباس ماشین‌تان را پارک کنید. سپس با تاکسی به اسکله حقانی رفته و با اتوبوس‌های دریایی با مسیری تقریبا ۶۰ دقیقه‌ای به قشم بروید. دقت کنید هنگامی که شرایط جوی مناسب نباشد، بهتر است قبل از رفتن به اسکله حقانی تماس گرفته و از حرکت اتوبوس‌های دریایی مطمئن شوید.

 

سفر به قشم,سفر به قشم با ماشین شخصی,سفر به قشم با خودروحمل خودرو با قطار

 

 

حمل خودرو با قطار

اگر مایل هستید در کوتاه‌ترین زمان به قشم سفر کنید، بهترین و سریع‌ترین روش برای مسافرت پرواز با تور قشم است. روش دوم به‌وسیله قطار و اتوبوس انجام می‌شود که هزینه‌ای به‌مراتب کم‌تر از هواپیما دارند. دقت کنید در فصل تابستان قشم خلوت‌تر است و این موضوع باعث شده قیمت تور قشم و اجاره اقامتگاه مناسب‌تر باشد.

درصورتی‌که اولویت سفرتان راحتی و حذف خستگی ناشی از رانندگی درطول راه است، شما می‌توانید با استفاده از هواپیما یا قطار همراه ماشین‌تان که در واگن‌های حمل خودرو گذاشته می‌شود، به‌راحتی به قشم سفر کنید.

 

قوانین حمل خودرو با قطار

برای حمل ماشین شخصی‌تان با قطار لازم است قوانین و مقرارت ذکرشده را انجام دهید.

•    حمل ماشین‌های با ارتفاع بیش‌تر از ۱۵۸ سانتی‌متر و عرض بیش‌تر از ۱۸۰ سانتی‌متر (ماشین‌هایی نظیر پرادو، جیپ و پاترول و...) امکان‌پذیر نیست.

 

سفر به قشم,سفر به قشم با ماشین شخصی,سفر به قشم با خودروسفر به قشم با خودرو

 

•    پذیرش خودرو از هشت صبح تا حداکثر یک ساعت قبل از تاریخ حرکت ذکرشده روی بلیط قطار است.

 

•    ارائه مدارک شناسایی مالک و خودرو هنگام تحویل و دریافت ماشین الزامی خواهد بود. درصورتی‌که شخص مدارک مغایر با ماشین ارائه دهد، از تحویل ماشین به فرد مذکور خودداری می‌شود.

 

•    قبل از تحویل خودرو همه‌ وسایل اضافه به‌جز لاستیک زاپاس و آچار را خارج کرده؛ زیرا شرکت راه‌آهن مسولیتی در قبال وسایل شخصی درون ماشین ندارد.

 

•    مقدار بنزین درون باک ماشین باید کم‌تر از ¼ باشد.

 

•    برای رعایت موارد ایمنی خودروها، سر باتری در مبدا جدا شده و با رسیدن به مقصد دوباره نصب می‌شود.

 

•    فقط تا ۲۴ ساعت پس از رسیدن خودرو به مقصد، پارکینگ راه‌آهن رایگان است. پس از گذشت ۲۴ ساعت، باید در قبال هرروز نگهداری از خودرو به شرکت راه‌آهن مبلغی مشخص پرداخت کنید.

 

•    درصورت مفقودشدن بلیط حمل ماشین، مجدد بلیط المثنی صادر می‌شود.

 

•    اگر ماشین شما به‌موقع به مقصد نرسد و بعد از ۲۴ ساعت نتوانید ماشین را تحویل بگیرید، نصف هزینه حمل خودرو به شما بازگردانده خواهد شد. درآخر اگر به هردلیلی شرکت راه‌آهن نتواند ماشین را در مقصد به صاحب ماشین تحویل دهد، همه‌ هزینه بازگردانده می‌شود.





:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: